tarihinde yayınlandı Yorum yapın

Metnin Metni: Gary Cohn, Margaret Brennan ile Yüzleşin Ulusla ilgili, 15 Aralık 2024

Metnin Metni: Gary Cohn, Margaret Brennan ile Yüzleşin Ulusla ilgili, 15 Aralık 2024

Aşağıda, IBM başkan yardımcısı ve Trump yönetiminin kıdemli ekonomi danışmanı Gary Cohn ile 15 Aralık 2024’te yayınlanan “Margaret Brennan ile Ulusla Yüzleşin” konulu röportajın metni yer almaktadır.


MARGARET BRENNAN: Gary, şimdi de Başkan Trump’ın ilk döneminde Beyaz Saray’da ekonomi danışmanı olarak görev yapan IBM Başkan Yardımcısı Gary Cohn ile birlikteyiz. Gary, tekrar hoş geldin. Açıklanan ekonomik verilerde enflasyonun yüksek kaldığını görsek de Fed’in bu hafta yeniden faiz indirimi yapması bekleniyor. Başkan Trump, fiyatların yüksek olduğunda düşürülemeyeceğini söyledi. Markette ne harcadığınızı kontrol etmenin başkanın görevi olmadığını kabul ediyor gibi görünüyor.

GARY COHEN: Margaret, beni kabul ettiğin için teşekkürler. Haklısın. Bu hafta elimizde iki ekonomik veri vardı. Tüketici fiyatlarımız vardı, üretici fiyatlarımız vardı. Her ikisi de ekonomistlerin umduğundan daha yüksek seviyedeydi. Tüketici fiyatlarına bakarsanız, tüketici fiyatlarının yaklaşık %2,7’sine bakıyoruz. Unutmayın, Fed’in enflasyon hedefi yaklaşık %2, yani yaklaşık yüzde yüz daha yüksek bir rakama ulaşıyoruz. Üretici fiyatları beklediğimizin üzerinde çıktı. Yani Fed’in ulaşmak istediği %2 hedefine henüz ulaşamadık. Ancak önümüzdeki hafta Fed toplantısı var. Fed’in gelecek hafta faiz oranlarını 25 baz puan düşüreceğine dair beklentileri yüksek. Bu, bu yıl boyunca faiz oranlarını 100 baz puan indirecekleri anlamına geliyor. Şimdi gelecek yıla bakıldığında insanlar çok fazla kesinti yapacaklarını düşünüyor. İnsanların elimizdeki ekonomik verileri değerlendirmeye başlamasıyla kesinti oranlarında oldukça dramatik bir yavaşlama gördüğümüzü düşünüyorum.

MARGARET BRENNAN: Peki bu, Başkan Trump’ın devralacağı ekonomi açısından ne anlama geliyor?

COHEN: Yani başkan çok iyi bir ekonomiyi, çok istikrarlı bir ekonomiyi miras alacak. Gerçek ve güçlü bir ekonomik büyümemiz var. Gerçek iş artışımız var, gerçek ücret artışımız var. Ve sanırım gördüğümüz ücret artışlarının bir kısmında, bu sendika sözleşmelerinin çoğunun bu yılın ikinci yarısında yeniden müzakere edildiğini gördük. Bu ücretler ekonomiyi besliyor. Enflasyonla besleniyorlar. Yani başkanın miras aldığı ekonomi çok güçlü. Çok güçlü kalmaya devam edeceğini düşünüyorum. Aslında günümüz Amerikalı tüketicisi ve Amerikan işletmeleri, Trump yönetiminin söyledikleri konusunda oldukça heyecanlı ve iş ortamı oldukça olumlu. Amerikan şirketleri çok fazla genişlemeden, gelecek yıl için çok fazla sermaye harcamasından, Amerika Birleşik Devletleri’ne daha fazla iş getirilmesinden, Amerika Birleşik Devletleri’nde daha fazla fabrika inşa edilmesinden, daha fazla işçinin işe alınmasından bahsediyor.

Oku:  Grev 4 haftaya yaklaşırken Canada Post ile sendika arasında gerilim artıyor

MARGARET BRENNAN: Bunun gerçekten olacağını düşünüyor musunuz?

Cohen: Bunun olacağını düşünüyorum. İşten bahsediyoruz ve 2025’e doğru ilerleyecek çok olumlu bir döngüden bahsediyoruz.

Margaret Brennan: Borsa gerçekten bunu ölçmenin en iyi yolu mu? Sayın Trump’ı geçen hafta borsada gördüm.

COHEN: Bakın borsa da kriterlerden biri. Bu bir göstergedir, bir standarttır. Unutmayın borsa bir göstergedir. Borsada olup bitenlerde çok fazla çeşitlilik var. Çok iyi performans gösteren bazı yüksek performanslı teknoloji hisse senetleri var ve çok iyi performans göstermeyen bazı geleneksel piyasanın ortası hisse senetleri var.

MARGARET BRENNAN: Bir ara verip bu konuşmayı diğer taraftan bitirmemiz gerekiyor. Bizimle kalın.

[COMMERCIAL BREAK]

MARGARET BRENNAN: Face the Nation’a tekrar hoş geldiniz. Şimdi Gary Cohn’la sohbetimize devam ediyoruz. Gary, aradan önce bize iş dünyasının Trump yönetimine yönelik beklentilerinin yüksek olduğunu söylüyordun. Donald Trump’ın ikinci döneminde yapmayı vaat ettiği şeylerden biri de kurumlar vergisi oranının düşürülmesiydi. Böylece, süresi 2020’de dolacak veya bir kısmının süresi 2025’te dolacak vergi planının oluşturulmasına yardımcı oldum. Kendisi bu hafta New York Borsası’nda planında %21’den fazla kesinti yapmak istediğini söyledi. Gerçekten bunu 15’e geri döndürmek istiyordu ve “bunu yapabileceğiz.” Bunu yapabilecek mi?

COHEN: Bak Margaret, bilmiyoruz. Bakın, tüm vergi tartışması 2025 yılı boyunca devam edecek.

MARGARET BRENNAN: Bunu neden 2017’de yapmadınız?

Cohen: 2017’de bunu yapacak mali imkanımız yoktu. Uzlaşma sürecinden geçtiğinizde, ki bu da 2025’te bu kez vergileri nasıl uygulayacaklarını gösteriyor, size bütçe komitesi tarafından talimatlar veriliyor ve bu talimatlar temel olarak ne kadar para harcayabileceğiniz veya ne kadar gelir elde edebileceğinizle ilgili. elde etmek. Bu sefer harcayabileceğiniz para miktarı olacak. Harcayacak fazladan paramız yoktu, dolayısıyla o zamanlar alabileceğimiz en düşük kurumlar vergisi oranı %21’di. Bu aynı zamanda, 2017 yılı vergi mevzuatının kurumlar vergisi kısmının 2025 yılı sonunda sona ermesinin nedenidir; Senato ve Temsilciler Meclisi Finans Komiteleri tarafından ortaya koyduğumuz mali gerekliliklerde mevzuatın bu kısmını kaydetmek için sona erdirmek zorunda kaldık. kişisel yönü ise 2025’in sonunda. Yani biliyoruz ki bu Kongre bu oturumda vergileri ele alacak. Denklemin kişisel tarafıyla uğraşmak zorunda kalacaklarını biliyoruz, çünkü aksi takdirde kişisel taraf 2017’den önce vergi kanununa geri dönecek. Bu çok zorlu ve çirkin bir vergi kanunuydu, çok daha yüksek oranlara sahipti. pek çok boşluk ve çok daha fazlası… İndirimler. Koridorun her iki tarafında da hiç kimsenin önceki vergi kanununa geri dönmek istediğini sanmıyorum. Biliyorsunuz vergi kanununu açtığımızda her ne kadar kişisel boyuttan bahsetsek de kurumsal yönü de rol oynayacak. Ve kişisel tarafla kurumsal taraf arasında her zaman ilginç bir ilişki vardır, çünkü Amerika Birleşik Devletleri’ndeki işletmelerin büyük çoğunluğu, kişisel ücreti ödemelerine olanak tanıyan vergi beyannamesi veren küçük işletmelerdir. Ancak kişisel ücret ile kurumsal ücret arasında bir fark vardır ve bu ilişkilerin birbirleriyle çizgiden çok fazla sapmadığından emin olmak istersiniz, böylece insanlar şirket yapılarını S’ye dönüşmeye teşvik edilmez. şirkete karşı şirket, böylece vergi kanunundan yararlanabilirler. Dolayısıyla, kişisel fiyat ile kurumsal fiyatın birbirleriyle ilişkili olarak anlamlı olmasını sağlamak için orada her zaman çok fazla zaman harcanır.

Oku:  Aralık ayında kredi kartı faizleri düşecek mi?

MARGARET BRENNAN: Sanırım bunu geçmişte de söylemiştiniz, ancak kurumsal faiz oranlarının daha fazla düşmesi gerektiğini düşünmüyorsunuz.

COHEN: Bir bütün olarak iş dünyası, 2017’de vergi reformu yaptığımızda, ister Ticaret Odası’na, ister İş Dünyası Yuvarlak Masa Toplantısı’na, ister ticari kuruluşlardan herhangi birine bakın, çok destekleyiciydiler. %21 vergi oranı. Aslında, %23 veya daha düşük bir orandan memnun olacaklarını düşünüyorum, bu da bizi dünyadaki diğer OECD ülkeleriyle aynı seviyeye getiriyor. Bu bizi rekabetçi yaptı…

Margaret Brennan ::: Diğer gelişmiş ekonomiler.

COHN: Diğer gelişmiş ekonomiler. Tabii ki vergi oranları daha düşük olsaydı işletmeler daha mutlu olurdu, ancak gerçekçi olmak gerekirse bu ülkede sadece dünyanın geri kalanıyla rekabet edebilmemiz gerekiyor. Kurumlar vergisinin ABD merkezli şirketler için engel olmasını istemiyoruz.

MARGARET BRENNAN: Hazine Bakanı olarak hedge fon yöneticisi Scott Besent seçilecek. Belki onu tanıyorsundur. Trump’ın vergi indirimi vaatlerini yerine getireceğini ancak bunun bahşiş, sosyal güvenlik ve fazla mesai ücreti üzerindeki vergilerin kaldırılması anlamına geleceğini söyledi. Gerçekten bunlardan herhangi birini başarabilir mi?

COHEN: Bakın, Scott çok zeki bir insan. Bakın, bunun için çok çaba harcayacağını biliyorum. Başkalarına çok yardımı olacak. NEC’deki eski işimi devralacak olan Kevin Hassett masada önemli bir koltuğa sahip olacak. Kevin bu politikaların çoğunu anlıyor. Vergileri yazmaya başladığımızda masada pek çok fikir olacak. Biliyorsunuz, Temsilciler Meclisi ve Senato’nun kendi görüşleri olacak. Unutmayın, Temsilciler Meclisi’nde yalnızca bir yarış ve yalnızca bir yarış için yarışan üyeler var. Eyalet ve yerel vergi indirimini, SALT indirimini geri getirmemiz gerektiği fikrinden yola çıktılar. Bütçe açığı şahinleri oldukları gerekçesiyle aday gösterilen üyeler de vardı. Çok fazla açık verdiğimizi ve bütçemizi kontrol altına almamız gerektiğini düşünen Cumhuriyetçiler vardı. Bir yol bulmamız gerekecek…

Oku:  Helen Kasırgası'ndan bu yana kayıp olan kadının kızı kapanışı arıyor: 'Gerçekten yas tutmak zor'

MARGARET BRENNAN: Bu sözlerin hiçbirinden hoşlanmayacaklar…

COHEN: Buna katılıyorum, ancak tüm bu ihtiyaçları dengelemenin bir yolunu bulmamız ve mantıklı olan ancak ekonomimizi yönlendirmeye devam etmemize, ekonomik büyümeyi sürdürmemize olanak tanıyan bir vergi planı bulmamız gerekecek. ücretleri ve işleri artırmaya devam edin.

MARGARET BRENNAN: Konuşmacının bunların bir kısmının uzlaşma yoluyla yapılabileceğini söylediğini duydum, bu da Senato’nun çoğunluk oyu isteyemeyeceği anlamına geliyor. 51 oyla bunu halletmeye çalışacaklar ve bunu oldukça gizemli bir şekilde yapacaklar. Bu ne zaman olacak? Sınırlar düzeltilmeden önce bu mu olmalı?

COHEN: Duyduklarıma göre, bilmiyorum, bu her halükarda değişebilir, bu konuda stratejiye karar veren benden çok daha akıllı insanlar var. Görünüşe göre iki uzlaşma tasarısı olabilir. İlk uzlaşma tasarısı ortaya çıkıyor ve haklısınız, Senato’nun sadece bütçe açısından basit çoğunlukla bir şeyler yapmasına izin veren bir yasa tasarısı. Bütçeyi yalnızca siz dengeleyebilirsiniz. Bütçe basit çoğunluğa bağlıdır. Öyle görünüyor ki, sınırla ilgili olarak, harcanmamış ADA parasının büyük bir kısmını ve Biden yönetimine tahsis edilen diğer paraların bir kısmını geri alıp sınırı kapatmak için kullanabilecekleri bir ilk uzlaşma tasarısı çıkabilir.

MARGARET BRENNAN: Sonra da vergilere mi geliyorlar?

COHEN: O zaman ikinci uzlaşma tasarısını kullanın, çünkü iki bütçe var, Biden yönetiminde olduğu gibi, onu vergileri takip etmek ve vergileri, özellikle de 2025’te sona erecek olan vergilerin kişisel yönünü belirlemek için kullanın.

MARGARET BRENNAN: Bu, gelecek yıl yapılacak büyük bir savaş. Gary, o zaman seninle tekrar konuşalım. Biraz ara vermeliyiz. Teşekkür ederim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir